تعمیر گیربکس MVM X55

 

گزینه های گیربکس - دستی یا اتوماتیک که برای یدک کشی بهتر است؟ بیشتر ببینید: تعمیر گیربکس MVM X55

گیربکس های دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هنگام بکسل دارای مزایا و معایبی هستند. اجازه دهید این راهنما به شما در انتخاب کمک کند.

یکی از مهم ترین تصمیماتی که در انتخاب ماشین یدک کش باید گرفته شود، نوع گیربکس است. به شرطی که خودرو و کاروان هماهنگ داشته باشید و تصمیم بگیرید که آیا موتور بنزینی، دیزلی یا هیبریدی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، انتخاب بین گیربکس دستی و اتوماتیک احتمالاً در لیست کارهای بعدی شما قرار دارد.

انتخابی که انجام می‌دهید ممکن است وزن کربو، محدودیت قانونی یدک‌کشی و حد وزن دماغه خودرو را تغییر دهد. مصرف سوخت نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، و همچنین به راحتی می توانید ماشین را روی تپه روشن کنید. در برخی موارد، انتخاب گیربکس شما می تواند به این معنی باشد که عاقلانه است که با فروشنده بررسی کنید که آیا در حین یدک کشی نیاز به خنک کننده اضافی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد است یا خیر.

در برخی خودروها، تصمیم گیری به گیربکس ختم نمی شود. ممکن است ماشین یدک کش انتخابی شما در نسخه های دو چرخ متحرک و چهار چرخ متحرک موجود باشد، در این صورت باید تصمیم بگیرید که کدام یک با نیازهای شما مطابقت دارد. چهار چرخ متحرک ممکن است انتخاب بدیهی برای یدک کشی کاروان یا تریلر به نظر برسد، اما واقعیت لزوماً چندان ساده نیست.

چرا گیربکس دستی را برای بکسل انتخاب کنیم؟
اکثر خودروهای جدید با گیربکس دستی عرضه می شوند. یک خودکار - در صورت موجود بودن - معمولاً یک اضافی خواهد بود که حدود 1500 پوند هزینه دارد.

بنابراین، گیربکس دستی این مزیت را دارد که ارزان تر است. به عنوان یک قاعده، سوخت آن نیز ارزان تر است. به عنوان مثال، یک فورد گلکسی 2.0 150PS EcoBlue شش سرعته دستی 2020 در سیکل ترکیبی 39.2 تا 52.3 مایل بر کیلوگرم برمی‌گرداند، همان خودرو با خودروی هشت سرعته به 33.6 تا 49.6 مایل بر کیلوگرم می‌رسد. این برای نگه داشتن 252.05 پوند اضافی در جیب شما برای هر 10000 مایل رانندگی کافی است (بر اساس قیمت دیزل 130.4 p در هر لیتر). خودروهای دارای گیربکس دستی علاوه بر مصرف سوخت بیشتر، معمولاً دی اکسید کربن (CO2) کمتری نسبت به خودروهای خودرو منتشر می کنند. در مورد فورد، دستی 134 گرم در کیلومتر، خودکار 140 گرم در کیلومتر (هر دو رقم برای خودروهایی با رینگ های آلیاژی 17 اینچی است).

دلایل محکمی نیز وجود دارد که ترجیح می دهید شیوه درایو دستی را ترجیح دهید. این به راننده کنترل مستقیم گیربکس را می دهد، بنابراین او همیشه می تواند نسبت مناسب را در پایین تپه یا قبل از سبقت انتخاب کند. این کنترل بر روی انتخاب دنده همچنین به این معنی است که رانندگان می توانند از ترمز موتور برای کنترل سرعت لباس هنگام بکسل کردن در سراشیبی استفاده کنند.

برخی از خودکارها هنگام یدک کشی بین نسبت ها شکار می کنند که می تواند آزاردهنده باشد. با گیربکس دستی، راننده همیشه مسئول است، بنابراین این اتفاق نمی‌افتد. دنده‌های دستی و اتوماتیک اغلب محدودیت‌های بکسل متفاوتی دارند. بیشتر متداول است که محدودیت دفترچه راهنما بیشتر باشد، اما همیشه اینطور نیست. Galaxy 2.0 150PS EcoBlue را در نظر بگیرید که دارای محدودیت وزنی 1800 کیلوگرمی به صورت دستی و حداکثر وزنی 2000 کیلوگرمی به صورت خودکار است. با این حال، هیوندای سانتافه 2.2 CRDi 4WD مدل 2020 حداکثر وزنی معادل 2500 کیلوگرم به صورت دستی دارد که به 000 کیلوگرم کاهش می یابد. خودکار

بنابراین تنها راه مطمئن برای دانستن اینکه آیا نسخه دستی یا خودکار محدودیت بالاتری دارد، بررسی است. در حالی که تفاوت بین حداکثر قانونی 2500 کیلوگرم یا 2000 کیلوگرم ممکن است تفاوت عملی کمی برای اکثر کاروان‌ها داشته باشد، زیرا وزن اکثر توریست‌ها کمتر از دو تن است، اگر تغییر حداکثر قانونی یدک‌کشی را غیرعملی کند، این تفاوت بیشتر می‌شود. برای مثال، یک هوندا سیویک 126 اسب بخاری VTEC دارای محدودیت یدک‌کشی 1200 کیلوگرمی است، اما این محدودیت برای خودرو به 800 کیلوگرم کاهش می‌یابد، که آن را برای همه توریست‌ها به جز تورهای فوق سبک نامناسب می‌کند.

همچنین شایان ذکر است که برخی از تولیدکنندگان حداکثر بارگیری روی بکسل را برای مدل های اتوماتیک در راستای کاهش محدودیت قانونی بکسل کاهش می دهند.

چرا گیربکس اتوماتیک را برای بکسل انتخاب کنیم؟
وب کیا 5 spd خودکار
اگر خرید کتابچه‌های راهنما ارزان‌تر، کم مصرف‌تر است و ممکن است محدودیت‌های قانونی بکسل بالاتری نسبت به خودروهای مشابه با گیربکس اتوماتیک داشته باشند، چرا یک خودروی خودکار را انتخاب می‌کنید؟

با وجود مزایای گیربکس دستی، دلایل زیادی وجود دارد که چرا گیربکس اتوماتیک ممکن است برای شما مناسب تر باشد. برای یک چیز، اتومات ها معمولاً کمی سنگین تر از دستی هستند، که به نفع نسبت تطبیق خودرو است. در مورد فورد گلکسی، تفاوت 11 کیلوگرم است. این رقم 85 درصد مسابقه را 9 کیلوگرم افزایش می‌دهد، اگرچه واقعاً بعید است که این مقدار برای تحت تأثیر قرار دادن یک خریدار ماشین یدک‌کش کافی باشد.

دلیل قانع‌کننده‌تر این است که خودروها رانندگی را در استفاده روزانه و همچنین هنگام یدک‌کشی آسان‌تر و راحت‌تر می‌کنند. در ترافیک توقف-شروع، جعبه خودکار راننده را از کار کردن با پدال کلاچ خلاص می کند. حتی زمانی که ترافیک آزادانه در حال حرکت است، گذاشتن گیربکس برای تعویض دنده برای شما، یدک کشی را تجربه ای آرام تر می کند.

هنگام رانندگی خودرویی با گیربکس اتوماتیک، استارت زدن در سربالایی ساده تر است. نیازی به تکان دادن پدال های کلاچ و دریچه گاز نیست، فقط ترمز دستی را رها کرده و گاز بگیرید.

هنگام مانور دادن در یک کمپ، داستان مشابهی است. پای راست ملایم روی پدال گاز یا ترمز تنها چیزی است که لازم است، بدون نیاز به لغزش کلاچ مانند هنگام رانندگی با ماشین دستی.

اگر چه آسان برای رانندگی، برخی از 

رانندگان احساس می‌کنند که یک خودرو کنترل دقیقی روی خودرو نمی‌دهد، ضرایب دنده را در لحظه‌های نامناسب عوض می‌کند یا هنگام بکسل کردن از تپه‌ای شیب‌دار، دنده بالا را نگه می‌دارد، جایی که ترمز موتور کمک مفیدی برای پایداری است.

این امر انتخاب حالت سواری برای بکسل را مهم می کند. تنظیمات بکسل خاصی وجود نخواهد داشت، اما بسیاری از خودروها حالت های زمستانی یا اسپرت دارند. اغلب تنظیمات "اسپرت" به جای "رانندگی" بهترین استفاده را از عملکرد موتور می کند. اگر جعبه تمایل به انحراف دارد یا به موتور اجازه کار می دهد، تعویض به حالت اسپرت باعث می شود خودرو برای مدت طولانی تری در دنده پایین تر بماند و هنگام شتاب گیری راحت تر تغییر کند. این می تواند هنگام بکسل کردن در سربالایی یا سبقت گرفتن مفید باشد، و حفظ سرعت را در شیب آسان تر می کند یا در صورت نیاز به سرعت سرعت می بخشد تقریباً همه خودروها دارای عملکرد نادیده گرفتن دستی هستند. معمولاً با حرکت دادن اهرم به طرفین و سپس فشار دادن آن به سمت جلو برای تعویض به سمت بالا یا کشیدن آن به عقب برای تعویض به سمت پایین قابل دسترسی است، این امر به راننده کنترل بر انتخاب دنده را می دهد. برخی از خودروها نیز دارای پاروهایی در پشت فرمان هستند تا راننده بدون نیاز به گرفتن دست از روی فرمان، دنده را عوض کند.

تا حد زیادی این به راننده بهترین هر دو جهان را می دهد، با راحتی یک خودرو اما کنترل دستی.

گیربکس های اتوماتیک علاوه بر درگیر شدن بیشتر راننده در زمان های اخیر، از نظر کارایی نیز بهبود یافته اند. در حالی که هنوز هم درست است که در بیشتر موارد خودکارهای اتوماتیک کمتر از دستی هستند، تعداد انگشت شماری از خودکارهای مدرن وجود دارند که آمار مصرف سوخت مشابه دستی خود را شکست می دهند. برخی از جعبه‌های اتوماتیک در حال حاضر دارای هشت، نه یا حتی ده دنده جلو هستند، که به این معنی است که موتور زمان بیشتری را در کارآمدترین بخش دور دور کار می‌کند. داشتن نسبت های بسیار زیاد همچنین امکان دنده بسیار بالا را برای کروز بزرگراهی بدون افت عملکرد فراهم می کند. مبدل‌های گشتاور مدرن با سرعت قفل می‌شوند تا از هرگونه لغزش قدرت جلوگیری کنند، در حالی که طراحی‌ها سبک‌تر شده‌اند و کنترل الکترونیکی بر رفتار گیربکس (و موتور، در حالی که جعبه دنده را تغییر می‌دهد) پیچیده‌تر شده است.

به عنوان مثال BMW 318d Saloon 2020 را در نظر بگیرید. نسخه شش سرعته دستی تنها 109 گرم در هر کیلومتر CO2 تولید می کند، در حالی که نسخه دستی 113 گرم در کیلومتر است. در عمل تفاوت بسیار کمی در مصرف سوخت یک راننده در رانندگی روزمره یا هنگام یدک کشی وجود خواهد داشت.

چرا دو بار به یدک کشی با خودرو فکر کنید؟
تمام رزروهای مربوط به گیربکس های اتوماتیک به طور کامل برطرف نشده است. تحقیقات ارائه‌دهنده بیمه خرابی مکانیکی، Warranty Direct، نشان می‌دهد که خودروها به اندازه دفترچه‌های راهنما قابل اعتماد نیستند. پس از تجزیه و تحلیل 50000 سیاست خود در سال 2013، Warranty Direct دریافت که ادعای تعمیر خودرو به طور متوسط 1070.49 پوند هزینه دارد، در حالی که هزینه کتابچه راهنمای کاربر 824.28 پوند است. این تحقیق نه تنها نشان داد که تعمیرات اتومات گران‌تر است، بلکه نشان داد که آنها بیشتر به توجه نیاز دارند. در 12 ماه گذشته از هر 80 اتوماتیک یکی با مشکل مواجه شده بود، در حالی که از هر 180 دستگاه دستی یکی بود.

مطالعه Warranty Direct هیچ تمایزی بین خودروهایی که برای یدک‌کشی استفاده می‌شوند و خودروهایی که نبودند، قائل نشد، بنابراین ممکن است تفاوت در قابلیت اطمینان بیشتر در بین خودروهای یدک‌کش مشخص شود. گرم شدن بیش از حد گیربکس های اتوماتیک مدت هاست که یکی از نگرانی های رانندگان خودروهای یدک کش بوده است. امروزه اکثر خودروهای اتوماتیک می توانند بدون هیچ گونه خطر بزرگی برای گرم شدن بیش از حد یدک بکشند تا زمانی که محدودیت قانونی یدک کشی رعایت شود.

بیل مک دونا از متخصص گیربکس مستقل، مهندسی هاردی، دلیلی برای تطبیق خنک کننده اضافی به یک اتوماتیک مدرن در هنگام بکسل نمی بیند. او می‌گوید: «ما خودروهای مدرن با قطعات سوخته و یک توپ یدک‌کش در پشت را نمی‌بینیم. اگرچه با وسایل نقلیه مربوط به 15 سال پیش یا بیشتر، خنک کننده اضافی نمی تواند آسیبی به همراه داشته باشد.

اگر تصمیم بگیرید که خنک کننده اضافی را برای یک خودروی قدیمی قرار دهید، فدراسیون مهندسین گیربکس اتوماتیک (www.fedauto.co.uk) می تواند رانندگان خودرو را به سمت یک متخصص محلی هدایت کند.

شنیدن نظرات اعضا مبنی بر اینکه گیربکس های خودکار مادام العمر آب بندی شده اند، بنابراین نیازی به تعویض روغن یا فیلتر نیست. این می تواند گمراه کننده باشد زیرا روغن به مرور زمان تحلیل می رود و زباله ها به دلیل عملکرد عادی در فیلتر جمع می شوند. درک ما این است که این نظر مربوط به استفاده معمولی در طول عمر گارانتی است، نه عمر وسیله نقلیه و شاید دلیل این که چرا قابلیت اطمینان خودروها در وسایل نقلیه کارکرده زیر سوال رفته است.

ارزش آن را دارد که دفترچه راهنمای خودرو و برنامه سرویس خود را بررسی کنید یا با سازنده گیربکس در مورد توصیه های خاصی در مورد بکسل و نگهداری گیربکس صحبت کنید، به عنوان مثال، سازنده آلمانی گیربکس ZF، تعویض روغن گیربکس را هر 80000 مایل یا هشت سال توصیه می کند، اما هشدار می دهد که " سفرهای زیاد در حین یدک کشی تریلر" ممکن است منجر به دمای عملیاتی بالاتر شود و روغن زودتر پیر شود. پس ارزش آن را دارد که هنگام سرویس خودرو، وضعیت روغن گیربکس بررسی شود.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید: قبل از انتخاب یک خودروی قدیمی قدیمی به قصد یدک کشی، ارزش دارد بررسی کنید که آیا خودرو دارای بهبود است یا خیر.

خنک کننده موتور و گیربکس ed برای خودروهایی که با یدک کش مناسب کارخانه سفارش داده می شوند. در غیر این صورت خودروهای مشابهی که متعاقباً به یدک‌کش‌های پس از فروش مجهز می‌شوند، خنک‌کننده مشابهی ندارند و ممکن است بیشتر مستعد گرم شدن بیش از حد باشند.

در صورتی که خودرو در موتور یا گیربکس دچار ایراد شود، نصب میله بکسل در چنین خودرویی بدون خنک کننده اضافی می تواند گارانتی سازنده اصلی را باطل کند. معمولاً می‌توان خنک‌کننده اضافی را به‌روزرسانی کرد، اما این می‌تواند هزینه اضافی قابل توجهی داشته باشد، گاهی اوقات هزاران پوند.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، اگر یک خودروی اتوماتیک دست دوم را می خرید و قصد نصب یدک کش را دارید، همیشه ارزش آن را دارد که با یک سازنده خودرو مشورت کنید که آیا خنک کننده اضافی را توصیه می کند. این تنها استثنای واقعی از قاعده کلی است که خودروهای مدرن می توانند با خوشحالی و بدون تغییر آن را بکسل کنند.

بکسل با گیربکس نیمه اتوماتیک
گیربکس های اتوماتیک معمولی از مبدل گشتاور (نوعی کوپلینگ هیدرولیک) به جای کلاچ برای انتقال نیروی موتور از طریق دنده ها استفاده می کنند. با این حال، گیربکس های نیمه اتوماتیک به طور موثری مکانیزه هستند - آنها همچنان کلاچ دارند، اما پدال کلاچ ندارند زیرا تغییرات دنده به صورت الکترونیکی کنترل می شود. گیربکس VW Golf DSG

از بسیاری جهات این نوع گیربکس از پشت فرمان بسیار شبیه یک اتوماتیک معمولی است. ماشین را در حالت رانندگی رها کنید و بدون دخالت راننده دنده را عوض می کند. مانند یک خودروی مدرن، معمولاً با استفاده از اهرم دنده یا پدال‌های پشت فرمان، یک تغییر دستی وجود دارد.

برخی از این نوع گیربکس ها مانند گیربکس دستی معمولی از یک کلاچ استفاده می کنند. سایرین، مانند گیربکس دنده مستقیم (DSG) گروه فولکس واگن، از دو کلاچ استفاده می کنند و در واقع دو گیربکس در یک هستند. ضرایب دنده های فرد در یک نیمه گیربکس و نسبت های زوج در نیمه دیگر قرار دارند. نسبت بعدی از قبل انتخاب شده است که باعث می شود دنده بسیار سریع تعویض شود. بهترین سیستم های DSG به آرامی و همچنین به سرعت دنده را تعویض می کنند.

خودروسازان مختلف از نام‌های دیگری برای گیربکس‌های نیمه اتوماتیک خود استفاده می‌کنند، اما نمونه‌های آن عبارتند از S tronic آئودی، M DCT BMW و PowerShift فورد.

ماشین‌های نیمه‌خودرو معمولاً کارآمدتر از مبدل‌های گشتاور اتوماتیک معمولی هستند و اتلاف قدرت کمتری منجر به بهبود مصرف سوخت می‌شود. با این حال، در سال‌های اخیر خودروهای معمولی پیشرفت زیادی کرده‌اند، بنابراین مزایای مصرف سوخت یک گیربکس به سبک DSG نسبت به یک خودروی معمولی مانند گذشته برجسته نیست.

این که یک نیمه اتوماتیک کم یا زیاد از معادل دستی کم مصرف باشد بستگی به خودروی خاص، تعداد دنده های جلو و نسبت دنده انتخابی دارد. اما در بیشتر مواقع، نسبت به دستی مقرون به صرفه تر است. به عنوان مثال، یک فولکس واگن Passat Estate 2.0 TDI 150PS دستی 2020 می تواند در سیکل ترکیبی 54.3-57.6mpg در مقایسه با DSG 51.4-55.4mpg به دست آورد.

محدودیت قانونی یدک کشی برای یک خودروی مشابه با گیربکس دستی یا نیمه اتوماتیک اغلب یکسان است، اما همیشه ارزش بررسی را دارد.

بکسل با CVT
علاوه بر گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مبدل گشتاور، برخی از خودروها دارای گیربکس های متغیر پیوسته (CVT) هستند. اینها از قرقره های با قطر متغیر برای تغییر نسبت دنده استفاده می کنند.

سوبارو طرفدار این نوع گیربکس اتوماتیک است و آن را Lineartronic می نامد. آئودی در گذشته گیربکس‌های CVT به نام Multitronic را ارائه می‌کرد، اگرچه اکنون به جای آن از گیربکس S tronic به سبک DSG استفاده می‌کند. هوندا گیربکس های CVT را برای برخی از مدل ها، بدون نام فانتزی، جا می دهد. سوبارو

در تئوری، CVT ها کارایی استثنایی را ارائه می دهند. به جای پرش بین نسبت های پله ای، دنده یک CVT همانطور که از نام آن پیداست به طور مداوم تغییر می کند. این به این معنی است که موتور همیشه در دورهای بهینه برای اقتصاد یا شتاب کار می کند.

در عمل، CVT نیاز به عادت کردن دارد. دریچه گاز را فشار دهید و دورها ناگهان بالا می روند، سپس با تنظیم ضریب دنده برای ایجاد شتاب، ثابت می مانند. نگه داشتن دور موتور با افزایش سرعت خودرو ممکن است نگران کننده به نظر برسد، و به این معنی است که صدای موتور به طور ناگهانی افزایش می یابد و زمانی که راننده دریچه گاز را آرام می کند دوباره به همان سرعت از بین می رود.

تا حدی برای رفع این مشکل، بسیاری از CVT ها دارای رد دستی با نسبت های تنظیم شده برای تقلید از رفتار یک گیربکس معمولی هستند. برخی نیز در صورت شتاب گیری شدید راننده از نسبت های تنظیم شده استفاده می کنند و مانند یک CVT معمولی در یک دریچه گاز سبک رفتار می کنند. نیسان

مطمئناً آنها برای همه مناسب نیستند، اما، وقتی به مشکلات خود عادت کردند، برخی از رانندگان به طرفداران راندمان CVT و ارائه یکنواخت نیرو تبدیل شدند.

این نوع گیربکس قبلاً از اعتبار ضعیفی برخوردار بود، اما طراحی‌های اخیر قوی‌تر هستند و می‌توانند محدودیت‌های بکسل بالایی داشته باشند. به عنوان مثال، سوبارو فارستر e-Boxer 2020 دارای محدودیت وزنی 1870 کیلوگرمی است.

CVT ها معمولا در خودروهای هیبریدی استفاده می شوند که موتور احتراق داخلی را با نیروی الکتریکی ترکیب می کنند. برای مثال، لکسوس از E-CVT به عنوان گیربکس در شاسی‌بلند هیبریدی NX خود استفاده می‌کند. نسخه 4*4 این خودرو دارای محدودیت 1500 کیلوگرمی قابل بکسل است. نیروی موتور بنزینی فقط به آن می رسد.

چرخ های جلو، اما یک موتور الکتریکی می تواند در صورت نیاز به چرخ های عقب محرک اضافه کند. این امر به طرز هوشمندانه ای NX را به یک 4x4 تبدیل می کند که نیازی به میل محرکی که از موتور بنزینی تا پشت خودرو حرکت می کند، ندارد.

 

آیا باید با 4*4 یدک بکشم؟
هر سبکی از گیربکس انتخاب شود، چهار چرخ محرک مزایای زیادی برای بکسل دارد.

بارزترین آن کشش اضافی سیستم چهار چرخ متحرک است. از آنجایی که قدرت موتور به جای دو چرخ بین چهار چرخ تقسیم می‌شود، احتمال چرخش چرخ‌ها کمتر است. این بدان معنی است که یک ماشین چهار چرخ محرک بهتر می تواند از زمین گل آلود یدک بکشد. انتقال با نسبت کم - جعبه ها کمک بزرگی برای این نوع مانورهای کم سرعت هستند، اما کمک های الکترونیکی راننده به طور فزاینده ای جای این نوع کمک مکانیکی را می گیرند.

فراموش نکنید، فقط در زمین های ناهموار یا خارج از جاده نیست که مزایای چهار چرخ محرک وجود دارد. کشش بیشتر روی آسفالت نیز قابل توجه است، به خصوص در هوای مرطوب.

مزدا یک مزیت دیگر وزن اضافی 4x4 است. هیوندای سانتافه 2.2 CRDi 2WD 2020 دارای حداقل وزن 1825 کیلوگرمی در حالت دو چرخ متحرک است. وزن 4x4 حداقل 1890 کیلوگرم است. بنابراین، یک خودروی چهار چرخ متحرک (AWD) عموماً کشش بهتری در جاده و خارج از جاده دارد و وزن آن بیشتر از یک خودروی دو چرخ متحرک است. با این حال، خرید یک مدل AWD نیز هزینه بیشتری خواهد داشت: سانتافه 4x4 1810 پوند گرانتر از مدل دیفرانسیل جلو است.

یک مدل AWD مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. در مورد هیوندای، اقتصاد از 43.5 mpg به 41.5 mpg بدتر می شود. این باعث می شود هزینه سوخت 65.867 پوندی بیش از 10000 مایل بر اساس قیمت دیزل 130.4 p در هر لیتر باشد.

جریمه پمپ ها به اندازه گذشته نیست، تا حدی به این دلیل که بسیاری از سیستم های 4x4 به صورت دو چرخ متحرک عمل می کنند تا زمانی که حسگرها لغزش چرخ های رانده را تشخیص دهند. اگرچه این می تواند یک موهبت متفاوت باشد، زیرا گاهی اوقات تاخیری جزئی وجود دارد در حالی که چرخ های جلو قبل از اینکه نیرو به چرخ های عقب نیز ارسال شود برای چسبندگی تلاش می کنند.

سایر 4x4 ها دارای چهار چرخ محرک قابل انتخاب هستند و می توانند در حالت دو چرخ متحرک تا زمانی که به کشش AWD نیاز باشد رانده شوند. با این حال، حتی اگر یک خودرو به طور اسمی در بیشتر مواقع دو چرخ متحرک باشد، وزن اضافی سخت افزار چهار چرخ متحرک تاثیر خود را بر مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن خواهد گذاشت.

Web GKN AWDGo برای یک SUV بزرگ 4x4، بر خلاف هاچ بک یا استیتی با AWD، و معمولاً می توانید انتظار وزن بالا و محدودیت بکسل را داشته باشید. با این حال، همیشه قبل از خرید بررسی کنید. به عنوان مثال، به راحتی می توان با محدودیت وزن بینی پایین به طرز شگفت انگیزی گرفتار شد. اگرچه بسیاری از خودروهای 4x4 دارای محدودیت 100 کیلوگرم یا بیشتر هستند، کیا سورنتو اتوماتیک 2011 دارای محدودیت وزنی 80 کیلوگرمی است.

در حالت تعادل، آیا رانندگان باید یک 4x4 را برای بکسل انتخاب کنند؟ اگر به طور منظم در هر شرایط آب و هوایی یدک می کشید و اغلب در زمین های چمن می مانید، احتمالاً سیستم چهار چرخ متحرک ارزش خرید اضافی و هزینه های جاری بالاتر را دارد. اما حتی برای یک کاروانر چهار فصل، AWD ضروری نیست. اگر بیشتر تورهای خود را به بهار، تابستان و اوایل پاییز محدود می کنید - به خصوص اگر طرفدار زمین های سخت هستید - باید با یک ماشین دو چرخ محرک خوب باشید.

ماشین ها پارک شده

گیربکس دستی را انتخاب کنید اگر ...
شما می خواهید همیشه کنترل کاملی بر انتخاب دنده داشته باشید
پایین نگه داشتن قیمت خرید مهم است
مصرف سوخت در اولویت است.
گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید اگر ...
سهولت استفاده برای شما مهم است
شما به طور منظم در ترافیک سنگین رانندگی می کنید
تپه بدون دردسر جذابیت را آغاز می کند.
یک 4x4 را انتخاب کنید اگر ...
شما در تمام طول سال و در همه شرایط آب و هوایی یدک می کشید
شما اغلب در مزرعه‌ها یا زمین‌های چمن‌زار می‌مانید
وزن کربوی اضافی نسبت تطبیق معقول تری را ایجاد می کند.

منبع: campingandcaravanningclub