تعمیر گیربکس MVM550

 

همه ما عاشق رانندگی هستیم، اما وقتی تصمیم به خرید ماشین می گیریم، یک سوال رایج در ذهنمان ایجاد می شود که کدام یک؟ دستی یا اتوماتیک!

بیشتر ببینید: تعمیر گیربکس MVM 550

زمان پیش گزینه های زیادی برای خودروهای اتوماتیک وجود نداشت، اما امروزه تقریباً تمام خودروسازان نسخه اتوماتیک هر نوع خود را عرضه می کنند. بنابراین همه ما پس از شنیدن این سوال دستی در مقابل خودکار گیج شدیم! خمیر کدام است؟

در این دوره جدید مردم به دلیل تجربه رانندگی آسان به سمت خودروهای اتوماتیک می روند، بیشتر این خودروها در ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورهای توسعه یافته محبوبیت بیشتری دارند، اما این بدان معنا نیست که دوران خودروهای دستی از بین رفته است. هر دوی این انواع مزایا و معایب خاص خود را دارند. امروز در اینجا قصد داریم هر دوی این خودروها را از جنبه ای با هم مقایسه کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از شما بهتر است.

API 571 API 571 Damage Mechanism Spheroidization Softening
امیدوارم از این مقایسه لذت ببرید.


سختی رانندگی:
یک ماشین اتوماتیک به وضوح بر اساس این پارامتر برنده می شود. یک نسخه اتوماتیک از ماشین فقط دو پارو دارد به جای اینکه رقیبش دارای سه پارو است که باعث می شود این ماشین به راحتی رانندگی کند. یکی از پاروها برای پدال گاز و دیگری برای ترمز است، از این رو به سادگی راندن یک اسکوت است. پدال کلاچ آنجا نیست، بنابراین نیازی نیست راننده هر بار برای تعویض دنده، کلاچ را فشار دهد. این یک تجربه سفر بدون دردسر و راحت بدون سردرد ناشی از کلاچ و تعویض دنده را برای شما فراهم می کند. این بهترین زمانی است که نیاز اولیه شما به رانندگی با ماشین در منطقه شلوغ شهری که در آن با ترافیک معمولی مواجه می شوید، مناسب است.

این یک طرف صفحه است اما طرف دیگر در کنترل نسخه اتوماتیک ماشین شما به درستی در دست شما نیست. در ادامه به این پارامتر خواهیم پرداخت.

تجربه رانندگی:
همانطور که می دانیم خودروهای اتوماتیک فاقد پدال کلاچ و اهرم تعویض دنده هستند، بنابراین کنترل این خودرو به طور کامل در دست شما نیست. برای افزایش گشتاور و سرعت خودرو به مکانیزم اتوماتیک و سنسورهای الکترونیکی وابسته هستید. امروزه برخی از خودروهای اتوماتیک به شما امکان تعویض دنده دستی را می دهند، اما به دلیل عدم وجود پدال کلاچ، این قابل مقایسه با خودروهای دستی نیست. طرف دیگر در نسخه دستی شما می توانید در هر زمان دست و پا زدن کلاچ را فشار دهید و ضریب دنده را مطابق با انتخاب خود تغییر دهید. این باعث می شود که احساس خمیری داشته باشید و یک تجربه رانندگی خنده دار را ارائه دهید. بنابراین اگر می خواهید یک تجربه رانندگی هیجان انگیز داشته باشید و از رانندگی لذت ببرید باید کورکورانه از اتومبیل های دستی پیروی کنید.

هزینه خدمات:
وقتی برای خرید خودرو می روید، به طور سرکش به هزینه خدمات سالانه و هزینه نگهداری فکر می کنید. گاهی اوقات این پارامتر می‌تواند تصمیم ما را تغییر دهد، بنابراین نمی‌توانیم هنگام مقایسه خودروی اتوماتیک یا دستی از آن غافل شویم.

همانطور که می دانیم یک نسخه اتوماتیک در مقایسه با قطعات پیشخوان دستی آن پیچیده تر است. دارای اجزای بیشتر، سیستم پیچیده و بارگیری شده با سنسورهای الکترونیکی است. بنابراین هزینه خدمات نیز در این نسخه بالاست. گاهی اوقات برای پیدا کردن یک مکانیک آموزش دیده به ویژه هنگامی که ماشین شما در یک منطقه دورافتاده خراب می شود، تلاش می کنید. همچنین بازسازی یک موتور اتوماتیک در مقایسه با موتور دستی شمارنده آن پیچیده است.

همه این پارامترها نشان می‌دهند که در صورت نیاز اولیه شما به رانندگی مکرر در مکان‌های دوردست، از یک دستی استفاده می‌کنید، اما اگر گاهی اوقات ماشین خود را در مناطق دورافتاده رانندگی می‌کنید، می‌توانید با توجه به انتخاب خود، هر دو خودکار و دستی را انتخاب کنید.

مسافت پیموده شده:
یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب خودرو مسافت پیموده شده است. بله، می‌دانم که این پارامتر برای همه اهمیت چندانی ندارد، اما همه ما خودرویی با مسافت پیموده شده بالاتر را انتخاب می‌کنیم بدون اینکه پارامترهای دیگر را قربانی کنیم. بنابراین این می تواند به یک تغییر دهنده بازی بسیار مهم تبدیل شود.

اگر در مورد خودروهای اتوماتیک قدیمی صحبت کنیم، مسافت پیموده شده این خودروها کمی کمتر از خودروهای دستی رقیب خود است، اما با پیشرفت علم امروزه تفاوت ناچیزی بین مسافت پیموده شده هر دوی این خودروها وجود دارد. برخی از نسخه های اتوماتیک مجهز به کلاچ دوئل مسافت پیموده شده بیشتری نسبت به نسخه دستی رقیب دارند. اما همه این موارد به رانندگی شما بستگی دارد. این میانگین مسافت پیموده شده صرف نظر از نسخه آنها تقریبا ثابت می ماند، اما می توان گفت نسخه دستی به دلیل کنترل مناسب بر روی گیربکس و سرعت کمی پیشروی دارد.

هزینه:
هزینه یک پارامتر مهم است و نسخه دستی این مسابقه را به طور کامل هدایت می کند. یک خودروی اتوماتیک مشابه های پیچیده ای نسبت به خودروی دستی دارد و اینها نیز گران هستند. شبکه‌های بزرگی از حسگرهای الکترونیکی وجود دارد که آن را گران‌تر می‌کند، اما باعث می‌شود خودروی شما ممتازتر و هوشمندتر شود. بنابراین اگر بودجه سختی دارید و خودروی اقتصادی می‌خواهید، باید با خودروی دستی بروید، اما اگر بودجه برای شما مشکل بزرگی نیست، می‌توانید با نسخه اتوماتیک بروید.

بیمه:
بدون شک ماشین اتوماتیک هزینه اولیه و سرویس بالاتری دارد، بنابراین بیمه آن نیز گرانتر است. هزینه تمدید بیمه نیز در مقایسه با بیمه دستی بالاتر است. این به این دلیل است که نسخه اتوماتیک در مقایسه با نسخه دستی همتای خود به دلیل مکاترونیک پیچیده و سیستم حسگرهای الکترونیکی بسیار مستعد آسیب است. این خودروها نیز به راحتی قابل تعمیر نیستند و می توانید برای یافتن تکنسین مناسب با مشکل مواجه شوید. همه این دلایل باعث می شود هزینه بیمه آن کمی بالا باشد

r نسبت به شمارنده آن.

خودروهای اتوماتیک در مقابل دستی:
پدر نه
ماشین های اتوماتیک
ماشین های دستی
    1. تفاوت اساسی در نسبت دنده خودروهای اتوماتیک به طور خودکار با استفاده از CVT یا ترتیبات دیگر تغییر می کند. در نسخه دستی شما اهرم را تعویض می کنید تا ضریب دنده را به صورت دستی تغییر دهید.
    2. این خودروها نسبت به نسخه دستی آن گرانتر هستند. ماشین های دستی ارزان تر هستند و رانندگی آسانی دارند.
    3. هزینه نگهداری بالا و مکانیک آموزش دیده مورد نیاز است. ماشین های دستی نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند.
    4. مسافت پیموده شده خودروی اتوماتیک قدیمی کمی کمتر از رقیب خود است. خودروهای دستی کارایی بیشتری دارند اما همه چیز به تجربه راننده بستگی دارد.
    5. عمر گیربکس اتوماتیک کمتر از گیربکس دستی است. گیربکس دستی هزاران کیلومتر بدون مشکل کار می کند.
    6. نسخه های اتوماتیک به راحتی در شرایط ترافیکی رانندگی می کنند. این خودروها برای رانندگی نیاز به تلاش ویژه ای دارند و اگر تازه کار هستید برای رانندگی با مشکلات زیادی روبرو هستید.
    7. بدون شک، نسخه اتوماتیک تجربه لوکس را فراهم می کند. گیربکس های دستی لوکس کمتری دارند.
    8. این خودروها توانایی بهتری در کنترل کشش دارند، بنابراین رانندگی در شرایط کوهنوردی راحت تر است. رانندگی با خودروهای دنده دستی برای استفاده در کوهنوردی دشوار است.
    9. شما مسئول تغییر ضریب دنده نیستید، بنابراین شتاب آن بسیار کم است. گیربکس دستی شتاب خودرو را بهبود می بخشد که به راننده لذت بیشتری می بخشد.
  10. این ماشین ها فقط دو پارو دارند. شتاب و ترمز. خودروهای گیربکس دستی دارای سه پارو هستند. کلاچ، ترمز و شتاب که کار کردن با آنها بسیار سخت است.
خط آخر:
خرید خودرو یک کار معمولی است و زمانی که پول به دست آمده خود را با تلاش و کوشش به دست آورده اید، تصمیم گیری دشوار است. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا با توجه به انتخاب خود تصمیم درستی بگیرید.