طراحی مفاهیم برای طراحی سایت وکالت به تنهایی یک هنر است و علاوه بر جنبه های بصری، چیزهای زیادی در این فرآیند وجود دارد. برای شروع، شما باید ABCs طراحی مفهومی را بدانید – چیست، چه هدفی را دنبال می کند، و بهترین راه برای نزدیک شدن به آن به عنوان یک طراح وب سایت.

با توجه به اینکه دنیای UX/UI در سال‌های اخیر رونق گسترده‌ای را تجربه کرده است، جای تعجب نیست که مفاهیم جدیدی از طراحی با تغییر و تغییر روندها ظاهر شوند. با این حال، اصول اولیه یکسان باقی می‌ماند و طراحی وب‌سایت مؤثر باید به گونه‌ای عمل کند که پیام مورد نظر را منتقل کند و در عین حال مخاطب را درگیر کند.

عوامل مختلفی مانند ثبات، رنگ ها، تایپوگرافی، تصاویر، سادگی و عملکرد باید در نظر گرفته شود. باید تعادلی بین زیبایی‌شناسی و استفاده کلی از وب‌سایت وجود داشته باشد، و مفاهیم طراحی متعددی وجود دارد که می‌توانید با آنها بازی کنید تا ببینید کدامیک با ایده‌ای که در ذهن دارید مطابقت دارد.

با این حال، از خودمان جلوتر نگیریم، زیرا ابتدا باید همه چیزهایی را که درباره یک طراحی مفهومی باید بدانید، بدانید.

 

طراحی مفهومی چیست؟
طراحی مفهومی در مقابل طراحی دقیق
چگونه به طراحی مفهومی نزدیک شویم
مفاهیم طراحی که هر طراح باید بداند
بسته شدن
طراحی مفهومی چیست؟
معنی مفهوم طراحی
             منبع: وب سایت ایشتر توسط بتانی هک | باشوکا
طراحی مفهومی چیست؟ ممکن است متوجه این موضوع نباشید، اما بیشتر فرآیند مفهوم سازی در ذهن شما اتفاق می افتد. بنابراین به راحتی می توان فراموش کرد که چگونه پایه هر طراحی خوب است.

بنابراین طراحی مفهومی چارچوب ایده پشت طراحی وب سایت است و دیدگاه شما را برای اینکه می خواهید پروژه در پایان چگونه به نتیجه برسد را بیان می کند. این فرآیند قبل از اینکه به جزئیات ریزتر مانند تم ها، فونت ها و رنگ ها برسید اتفاق می افتد.

در طراحی وب مفهومی، مفهوم به مشکلی پاسخ خواهد داد که سایت اساسا آن را حل خواهد کرد. بعد از اینکه به ایده اولیه رسیدید، طراحی رابط کاربری، طراحی تعامل، استراتژی محتوا، کدنویسی و هر چیز دیگری را ادامه می دهید.

همه اینها تحت کار مفهومی قرار می گیرند و چگونگی تکامل مفهوم را در مراحل مختلف توسعه وب سایت برجسته می کنند.

طراحی مفهومی در مقابل طراحی دقیق
طراحی مفهومی طراحی دقیق
مرحله اول فرآیند طراحی. این مرحله جایی است که طراحی اصلاح می شود و نقشه ها، مشخصات و برآوردها ایجاد می شود.
یک طراحی مفهومی ایده ها و مفاهیم طراحی وب سایت پیشنهادی را تشریح می کند. کل هزینه پروژه در این مرحله مشخص می شود.
اطلاعاتی را در مورد نحوه رسیدگی به مشکلات کاربران/مشتری توسط وب سایت ارائه می دهد. به اجرای طرح مفهومی مصوب نهایی می پردازد.
نمایانگر چشم انداز محصول نهایی است.
چگونه به طراحی مفهومی نزدیک شویم
اکنون که آموخته اید که طراحی مفهومی قدمی نیست که در توسعه وب سایت باید به راحتی بردارید. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که می توانید برای شروع و توسعه یک طراحی فکر شده از آنها استفاده کنید.

1. هدف چیست؟
در مورد اهداف و اهداف طراحی وب سایت فکر کنید. هدف اصلی که می خواهید به آن برسید چیست؟ و پروژه تا پایان آن کدام مشکل کارفرما را حل می کند؟ مشکل مورد بحث همیشه به راحتی قابل تعریف نیست زیرا آنچه شما می خواهید این است که به جای اینکه فقط به سطح سطحی چیزها برسید، به دلایل اصلی برسید.

یک روش عملی برای امتحان تکنیک پنج چرا است که در آن مدام می‌پرسید «چرا؟» تا زمانی که به درک کاملی برسید و نیمه کاره نباشد. تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یکبار پاسخی که به آن خواهید رسید، راه دیگری برای توصیف مفهوم خواهد بود.

2. درک زمینه طراحی
تحقیقات زیادی در مورد هر مفهوم طراحی وجود دارد. و یکی از دلایل اصلی این امر، پایه گذاری این ایده در دنیای طبیعی یا دیجیتال است. می توانید با جمع آوری اطلاعات در مورد مشتری و برند/کسب و کار آنها شروع کنید.

بینش زیادی از تاریخچه، مأموریت و حتی شخصیت مشتری می توان گرفت. در عین حال، در نظر گرفتن افرادی که با طراحی تعامل دارند، یعنی مخاطبان هدف، به همان اندازه ضروری است.

آنها چه کسانی هستند و معمولاً به سمت چه نوع طرح هایی جذب می شوند؟ با تجزیه و تحلیل آنچه که رقبای شما انجام می دهند، می توانید بگویید که چه نوع مفاهیم طراحی موثرترین هستند و می توانید از آن به عنوان نقطه الهام استفاده کنید.

بیایید از این وب سایت که در ایجاد رزومه تخصص دارد به عنوان مثال استفاده کنیم. اگر وظیفه ایجاد سایتی مشابه نحوه عملکرد آن را داشتید، می‌بینید که به صفحه‌ای نیاز دارید که به کاربران امکان می‌دهد فایل‌های خود را وارد کنند، آن را پردازش کنند و خروجی را به روشی نسبتاً سریع تحویل دهند.

این در حال حاضر درک اساس طراحی مورد نیاز برای انجام وظیفه شما است.

جستجوی کار طراحان دیگر نیز می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا نه تنها می‌توانید ببینید که سایر متخصصان حوزه شما از چه تکنیک‌ها و ایده‌هایی برای ساختن مفاهیم توسعه و طراحی استفاده می‌کنند، بلکه می‌توانید

زوایای مختلفی را برای دیدن کار خود در نظر بگیرید که ممکن است به تنهایی به آن فکر نکرده باشید.

3. طوفان فکری - آن را بیرون بکشید
فرآیند طوفان فکری به شما این امکان را می‌دهد تا ایده‌ها و مفاهیمی را که تاکنون فقط در مغز شما وجود داشته‌اند، به‌طور شفاهی یا روی کاغذ زنده کنید.

چه نقشه ذهنی را انتخاب کنید و چه پاسخ‌های سؤالاتی را که مشکل را مشخص می‌کنند یادداشت کنید، در نهایت به شما کمک می‌کند کاری را که باید انجام دهید سازماندهی کنید و در عین حال بر روی مفهوم در طول فرآیند طراحی تمرکز کنید.

هنگامی که به اندازه کافی اعتماد به نفس برای شروع طراحی تصاویر پیدا کردید، می توانید چیزی به نام ریز عکسها ایجاد کنید، چندین طرح از یک طرح که به اندازه کافی کوچک هستند تا در یک صفحه قرار بگیرند. این به شما این امکان را می‌دهد که بدون اتلاف زمان زیادی روی یک مفهوم، اجازه دهید ایده‌هایتان آزادانه جریان پیدا کنند، که ممکن است در پایان آن را کنار بگذارید.

در نهایت، به مواد کافی برای ساختن طرح نهایی خواهید رسید که می توانید از آن برای دریافت بازخورد برای طرح مفهومی جدید خود استفاده کنید.

مفاهیم طراحی که هر طراح باید بداند
اکنون که برخی از جنبه‌های گسترده را در اختیار داریم، در اینجا چند طرح مفهومی وجود دارد که هر طراح باید درباره آنها بداند و در گردش کار خود از آنها استفاده کند.

1. فضای سفید ضروری است
مفهوم طراحی
   منبع: مدیوم
اگر از خود می‌پرسید که آیا می‌توانید با نادیده گرفتن این تمرین خلاص شوید، پاسخ قطعی منفی است. مقدار مناسب فضای سفید باعث استراحت کاربر می شود و این برای کاربران هنگام پردازش اطلاعاتی که در صفحه وب گذاشته شده است بسیار مهم است.

به همین دلیل است که از بلوک های نامعقول متن اجتناب می شود و با جملات کوتاه تر و پاراگراف های سه خطی جایگزین می شود. به اشیاء دیگر در صفحه نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که همه چیز متعادل است.

به عنوان مثال، برای فاصله عمودی، بهتر است از کسری از فونت اندازه بدن استفاده کنید. مقیاس‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بسته به آنچه فکر می‌کنید مناسب‌تر است، از آنها استفاده کنید.

2. ایجاد شبکه ها و طرح بندی ها
مفهوم طراحی
      منبع: WebFX
یک شبکه خوب به تقسیم کردن صفحه وب به بخش ها کمک می کند تا محتوا و سلسله مراتب به اندازه کافی سازماندهی شوند. یکی از مواردی که هنگام ایجاد شبکه‌ها و طرح‌بندی‌ها باید در نظر داشته باشید این است که طراحی وب شما باید برای اندازه‌های مختلف صفحه نمایش بهینه شود.

به یاد داشته باشید، یک شبکه مانند هر جزء دیگر از فضا استفاده می کند. و فضای بیشتری به جز شبکه وجود دارد. در نهایت، یک شبکه باید برای ارائه یک سیستم پایه برای تراز بصری و همچنین کمک به ایجاد تعادل نوری بین روابط بین اشیاء در صفحه استفاده شود.

انواع مختلفی از چیدمان ها وجود دارد که می توانید مطابق زیر انتخاب کنید.
طرح بندی های ثابت
یک طرح بندی ثابت ثابت خواهد بود و کانتینرهای صفحه حرکت نمی کنند. اگر با صفحه‌نمایش‌های کوچک کار می‌کنید، این ایده‌آل‌ترین نوع نیست، زیرا کاربر باید در نهایت به صورت افقی پیمایش کند تا هر چیزی را به وضوح ببیند.

چیدمان های سیال
یک چیدمان سیال از درصد به جای پیکسل برای اندازه استفاده می کند و این اجازه می دهد تا تنظیمات به راحتی انجام شود. به عنوان مثال، کوچکتر یا بزرگتر کردن پنجره مزاحم نخواهد بود. تنها نقطه ضعف این است که چیدمان ممکن است خیلی کوچک یا باریک باشد و تشخیص این که چه زمانی اتفاق می افتد دشوار خواهد بود.

طرح‌بندی‌های تطبیقی
یک طرح تطبیقی شامل شبکه هایی با نقاط شکست مختلف خواهد بود. تا زمانی که پنجره به اندازه کافی کوچک یا بزرگ نشود، وب‌سایت تغییر نخواهد کرد و سپس اندازه طرح‌بندی را مطابق با آن تنظیم می‌کند.

طرح بندی پاسخگو
یک طرح پاسخگو ترکیبی جالب از انواع سیال و تطبیقی است. همانطور که کاربر اندازه صفحه نمایش را تغییر می دهد، نحوه تنظیم صفحه نمایش بر اساس آن روان است، حتی اگر اندازه بر اساس درصد نباشد.

در عوض، مفاهیم توسعه و طراحی جداگانه برای هر نقطه شکست برای هر اندازه صفحه وجود دارد که اطمینان حاصل می کند که بدون توجه به تغییر، هیچ چیز از طرح طراحی وب سایت شما نادرست نیست.

3. به سلسله مراتب بصری توجه کنید
Adobe XD
     منبع: Adobe XD
اگر می خواهید تجربه ای عالی برای کاربران خود ایجاد کنید، اطلاعاتی که در صفحه گذاشته می شود باید با سلسله مراتب بصری هماهنگی کامل داشته باشد. این بدان معناست که هر چیزی که در صفحه است باید در یک نگاه به راحتی قابل هضم باشد و همچنین ساختار زیبایی دارد.

انجام این کار به کاربران این امکان را می دهد که راحت تر در صفحه پیمایش کنند و کاری را که در آنجا هستند سریعتر انجام دهند. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی سلسله مراتب بصری سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ و کنتراست راه خوبی برای جلب توجه به دکمه ها/متن فراخوان است.

راه دیگر این است که به اندازه کافی تحقیقات کاربر انجام دهید تا بدانید افراد از روی عادت به چه نوع الگوهای خواندن تمایل دارند. سپس می توانید اطلاعات را بر اساس آن قرار دهید. برای مثال، دو مورد از رایج‌ترین روش‌هایی که کاربران صفحات وب را مشاهده می‌کنند، الگوی F یا Z است.

4. پوشه های الهام کمک بزرگی هستند
کتاب مفهوم طراحی
   منبع: Beatriz Pérez Moya | پاشیدن
تصویرسازی یک پایه طراحی وب واضح است و دلیل خوبی نیز دارد. تصاویر مناسب این قدرت را دارند که مخاطب هدف شما را جذب کنند

گردن بزنید و آنها را دقیقاً در جایی که می خواهید در وب سایت شما قرار گیرند بکشید.

این ابزاری است که به راحتی می تواند توجه کاربر را به اندازه کافی حفظ کند و همچنین او را تحت تاثیر قرار دهد تا هدف مورد نظر را جلب کند. اما انتخاب تصویر مناسب آنقدر که به نظر می رسد آسان نیست. چه کسی می داند وقتی به آن نیاز دارید، مناسب کجاست؟

به همین دلیل بهتر است گالری هر تصویر را در یک پوشه نگه دارید. به طوری که می توانید به راحتی از طریق آن ماهیگیری کنید به جای اینکه ده ها دور در اینترنت به دنبال بهترین آنها بگردید. این می تواند همه چیز باشد، از عکس ها، فیلم ها، وب سایت های دیگر و غیره.

مزیت بزرگ دیگر انجام این کار این است که شما را به ارزیابی مداوم طرح مفهومی جدید خود سوق می دهد. مغز شما همیشه در تجزیه و تحلیل طرح ها فعال خواهد بود و این همیشه به عنوان یک طراح وب سایت مفید خواهد بود.

5. از انتقاد فرار نکنید
مفهوم طراحی
            منبع: Testeur de CBD | پاشیدن
به‌عنوان یک طراح، انتظار می‌رود که راه مطمئن برای زیر پوست شما این باشد که کسی دائماً کار شما را زیر پا بگذارد.

صرف نظر از اینکه بازخورد واقعاً مفید است یا اینکه فقط کسی سعی می کند شما را برای سرگرمی آزار دهد، آنچه می توانید از این نظر ارزیابی کنید این است که چگونه نحوه ارائه بازخورد برای کسانی که آن را دریافت می کنند مهم است.

بازخورد سازنده حیاتی است و بهترین راه برای بهبود کار فعلی و آینده شما به عنوان یک طراح است. یک راه خوب برای دریافت بازخوردی که در واقع مهم است، جمع آوری شواهد بر اساس آنچه کاربران برای گفتن دارند، و همچنین چیزهایی مانند جریان سایت، اهداف طراحی و اصول بصری است.

به این ترتیب، می توانید برای هر تغییری که نیاز دارید، توجیهاتی پیدا کنید. و شما قادر خواهید بود روی راه حل مشکلات کارآمدتر کار کنید.

بسته شدن
درجه یک
    منبع: Classy | Upqode
در اینجا در Upqode، شما ملزم به دریافت یک مفهوم طراحی حرفه ای و خلاقانه هستید که دقیقاً با آنچه برای برند/کسب و کار شما نیاز دارید مطابقت دارد. طراحان Upqode می دانند که وب سایت شما چیزی بیش از یک صفحه دیگر در اینترنت است. این تجسم برند و هویت دیجیتال شماست.

اولین برداشت‌ها معمولاً آخرین هستند، مخصوصاً وقتی صحبت از کاربرانی می‌شود که همزمان از چندین پلت‌فرم دیجیتالی خارج می‌شوند. به همین دلیل است که طراحان ما به شما در ساخت، مقیاس‌بندی و حفظ طرح‌های مفهومی وب سطح بالا و جدید کمک می‌کنند. طراحی وبسایت مفاهیم جدید که قبلا هرگز انجام نشده است با ما پیدا می شود.